Ile kosztuje stworzenie aplikacji dla firmy?
Rodzaj aplikacji mobilnych dla firm a ich przeznaczenie
Obecnie aplikacje biznesowe można zakwalifikować do jednego z trzech rodzajów: aplikacji natywnych, webowych albo hybrydowych. Każda aplikacja mobilna dla biznesu musi być dopasowana do swojej nadrzędnej funkcji przede wszystkim właśnie pod tym kątem.
Rodzaj aplikacji determinowany jest głównie przez jej przeznaczenie i obszar zastosowania. Można mówić o aplikacjach społecznościowych, nawigacyjnych, informacyjnych, finansowych, branżowych, edukacyjnych, czysto biznesowych, zakupowych czy multimedialnych. Nowoczesne aplikacje mobilne dla firm łączą w sobie nawet kilka funkcji, stając się bardzo rozbudowaną, wielopoziomową strukturą.
Firmy coraz częściej w ten sposób docierają do klientów ze swoją ofertą. W aplikacjach biznesowych można zawrzeć kartę lojalnościową, aktualną ofertę połączoną z elementami multimedialnymi, specjalne, indywidualne oferty czy możliwość zbierania punktów. Projekt każdej aplikacji mobilnej dla firmy będzie wyceniany indywidualnie – dlatego nie można przewidzieć z góry, ile kosztuje jej stworzenie.
Od czego zależy cena projektowania aplikacji mobilnych?
Projektowanie aplikacji mobilnych jest bardzo skomplikowanym procesem, wymagającym dokładnego zapoznania się z wizją zamawiającego oraz zaplanowaniem na tej podstawie jej funkcjonalności. Wiele w kwestii ceny będzie zależeć od:
- rodzaju aplikacji mobilnej dla firm,
- jej odpowiedniego skalibrowania i dopasowania funkcjonalności do potrzeb marki,
- ilości modułów i stopnia ich skomplikowania,
- opcji regularnej rozbudowy o kolejne moduły,
- ilości funkcji i działań, jakich można dzięki niej wykonać.
Co do zasady, skromniejsze i prostsze aplikacje mobilne dla firm z jedynie podstawowymi funkcjami będą znacznie tańsze w realizacji niż te skomplikowane i bardzo złożone. Cena będzie zależeć więc z jednej strony od zadań, jakie będzie miała spełniać oraz od platformy, obsłudze której będzie dedykowana. Koszt inwestycji będzie różny też ze względu na stawki firmy, której zostanie powierzone zadanie projektowania aplikacji mobilnej.
Czy warto inwestować w aplikacje mobilne dla biznesu?
Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że przedsiębiorcy szukają jak najlepszych i najatrakcyjniejszych w oczach konsumentów sposobów na przyciągnięcie ich uwagi i zainteresowanie własnymi towarami i usługami. To również czas, kiedy lojalność klientów wobec marki jest ceniona wyżej niż kiedykolwiek przedtem. Właśnie temu celowi – zadbaniu o obecnych i przyciągnięciu nowych klientów – mają służyć aplikacje mobilne dla firm.
Sposób i jakość ich opracowania oraz funkcjonalność wiele mówi o zaangażowaniu w stworzenie pozytywnych relacji z konsumentami. Aplikacje biznesowe to doskonałe narzędzie do komunikacji z klientami i zacieśnienia relacji między marką a konsumentem. Im lepiej więc jest przygotowana aplikacja mobilna dla firm, tym większe szanse na powodzenie ma marka, która z niej korzysta.